Gas a fons i mirada en el futur

Milions de cotxes a tot el món porten alguna de les peces fabricades a Zatorcal. Una companyia creada en 1999 i dedicada 100% a la injecció d’alumini, magnesi i zamak per al sector automoció, i concretament per als Tier 1 líders mundials en aquest sector.

REPTE

En plena fase de consolidació i creixement, i després d’importants obres d’ampliació de la planta de producció a Santa Maria de Palautordera (Barcelona), Zatorcal necessitava aquella inevitable posada al dia de la imatge que requereixen tantes empreses del sector industrial.

Per a transmetre la capacitat i l’ambició de la companyia, era necessària una renovació total de la imatge. Començant per la pròpia marca, que no s’havia tocat des de la fundació de l’empresa.

RESULTAT

Vam començar aquest projecte treballant amb el reestyling de la marca Zatorcal, que va consistir en la revisió del color (ajust dels colors corporatius a tonalitats més actuals) i del símbol i la tipografia (ajust de proporcions símbol/logotip, actualització de la tipografia, redibuix del símbol).

Tot comença amb una bona marca

Qualsevol canvi en una marca, encara que es tracti d’un reestyling, requereix de convicció per part de la campanyia, ja que associat a aquest canvi sorgeixen moltes inversions necessàries: canvi de la marca antiga per la nova en papereria, catàlegs i altres peces de comunicació, rètol, imatge en web i xarxes socials, etc.

Però sempre val la pena. Una companyia no pot fer seu un discurs de futur amb una marca que parli del passat. En el cas de Zatorcal, una vegada vam tenir la nova marca, vam renovar tota la papereria de la companyia, es va dissenyar un nou catàleg corporatiu i es va canviar la retolació de la planta de producció, donant tot el protagonisme a la nova marca.

Nova pàgina web

Per a una companyia amb clients de dimensió internacional, la pàgina web suposa l’oportunitat d’explicar-se davant el món. A la pàgina web de Zatorcal es presenten d’una forma molt visual totes les tecnologies i productes de la companyia.

El poder de la imatge

El client tipus de Zatorcal és principalment un enginyer, per la qual cosa resulta fonamental aportar dades. En la nova pàgina web de Zatorcal aquestes es presenten de forma molt visual: s’ha fet un esforç per dissenyar taules, gràfics i infografies dins de l’estil del flat design, perquè la informació entri per la vista sense necessitat de ser llegida. Tot aquest material enriqueix visualment la pàgina, trenca amb la monotonia de les caixes de text i genera dinamisme.

També s’ha cuidat la fotografia, personalitzant la imatge amb lents del color blau corporatiu que reforcen la identitat gràfica de la companyia.

El resultat és una nova imatge global en tots els entorns on i off line, preparada per ser la carta de presentació d’una companyia amb ambició i ganes de creixement.

CAPACITATS
INVOLUCRADES

Identitat · Marca · Disseny i programació web · Editorial · Retolació · Creació de continguts.