Només un polo … aparentment

Batech és una marca catalana del sector moda, el producte estrella és el polo masculí.

Es tracta d’un producte que barreja els conceptes de disseny / confort / tecnologia, i té la particularitat d’estar desenvolupat amb un teixit especial, que li confereix unes virtuts molt particulars (és transpirable, no requereix planxa, és antibacterià).

En 2014 la marca llança la seva primera col·lecció de polos. Posteriorment ha ampliat la gamma de producte creant col·lecció d’estiu, col·lecció d’hivern i línia de dessuadores.

REPTE

Finalitzada l’etapa d’investigació, desenvolupament tècnic i disseny de la primera col·lecció, el 2014 Batech arriba a Xoo Studio amb el naming i la marca ja desenvolupats, però amb la necessitat de definir una identitat de marca i un discurs, i aplicar-lo al univers de peces de comunicació en contacte amb el producte.

El repte és com comunicar que es tracta d’un producte amb unes característiques tècniques molt particulars, que faciliten la vida de l’home contemporani.

RESULTAT

Xoo Studio crea per a la marca un univers d’identitat, en què res es deixa a l’atzar: tot està pensat per a seduir un home jove, elegant però informal, urbà, actual, intel·ligent, pràctic i amb cert poder adquisitiu.

Molt millor suggerir

Un polo Batech no és un polo qualsevol. El que el converteix en diferent és la tecnologia i els teixits amb els quals està confeccionat, que li confereixen unes virtuts molt particulars.

Per posar èmfasi en aquest fet diferencial d’una forma suggerent es crea per a la marca el tagline “Només un polo, aparentment”. Que suggereix que el producte oculta alguna informació important.

Aquesta informació important, els seus avantatges tècnics, es grafican en un conjunt de símbols que representen les característiques tècniques del producte. Ja que es tracta d’una informació molt important, aquestes característiques tècniques tenen un gran protagonisme en tota la comunicació del producte.

La importància del detall

A Batech la imatge es cuida fins al detall. L’elecció del paper per a l’etiqueta del producte, el desenvolupament del pack de lliurament, el disseny de la borsa comercial, l’aplicació de la marca al punt de venda… res és fortuït. Tot respira un mateix estil: sobrietat, contenció, elegància.

Enamorar al consumidor

El producte es presenta de la següent manera: “Un polo Batech no és un polo qualsevol”. Una entrada que planteja preguntes que conviden a continuar llegint per saber més. Es tracta de seduir al consumidor, de generar engagement, fer que aquest se senti orgullós d’estar vinculat a la marca. De crear comunitat.

Capacitats
involucrades

Identitat. Marca. Discurs de marca i posicionament. Packaging. Brand engagement.