El metall apreta dur

Catalunya té un important protagonisme de la industria metal·lúrgica, orientada principalment a proveir el sector automobilístic. D’entre les empreses d’aquest sector, sobresurt TEMSA, una referència tecnològica mundial en el sector, que cobreix les àrees d’enginyeria, metall dur, eines i punxons.

Amb una forta presència internacional, la companyia exporta més d’un 70% de la seva producció a gairebé tots els països del món.

REPTE

Entre els anys 2010 i 2012 TEMSA du a terme una importantíssima inversió tecnològica, robotitzant processos productius només al nivell d’altres grans líders Internacionales.

Aquesta capacitació tecnològica formava part d’un ambiciós pla estratègic per llançar la companyia al lideratge internacional, i per aconseguir-lo era imprescindible una revisió de tota la imatge i la comunicació de l’empresa, aleshores obsolets.

A partir d’aquell moment Xoo Studio es converteix en el partner de comunicació que ha donat imatge i forma a una companyia en creixement imparable fins a dia d’avui. El repte? Posicionar TEMSA com una companyia tecnològica, líder i experta davant d’un públic doble: els competidors internacionals i els nous mercats de també fora de les nostres fronteres.

RESULTAT

De totes les peces de comunicació realitzades per a TEMSA, sense dubtes la estratègicament més important és la pàgina web. La companyia té els clients escampats per tot el món i el web (i també les xarxes socials) són un aparador imprescindible per comunicar capacitats.

La companyia ha tingut la sensibilitat i l’encert d’invertir en comunicació. Així que tant per a la pàgina web com per a catàlegs, fitxes tècniques, etc. s’ha disposat sempre del millor material en imatge (fotografia, renders, 3D, animacions multimèdia 3D, vídeos de processos, etc.), posicionant TEMSA com una companyia pionera en el sector.

Una imatge potent

El sector del metall és un sector dur, de poca floritura. En conseqüència la imatge de TEMSA és clara i contundent. Destaca la pràctica absència de color, combinant únicament els grisos tant característics del metall amb el vermell corporatiu que identifica la companyia.

Aquesta dualitat vermell-gris la veiem en tots els elements de comunicació, acompanyada d’un tercer color protagonista: el blanc, que ens aporta modernitat, amabilitat i contrast.

Crear material visual

Com a empresa de perfil industrial i tecnològic, en la comunicació de TEMSA és necessari aportar molta dada tècnica: sobre tecnologies, sobre processos, sobre capacitats, etc.

Per ajudar a comunicar totes aquestes dades d’una forma atractiva, Xoo Studio ha creat moltíssim material visual: pictogrames, infografies, gràfiques, taules, etc. que sumats a la fotografia, els renders, les animacions i els vídeos, enriqueixen el contingut fent-lo molt més visual.

Ser algú

Cada 2 anys Düsseldorf acull el certamen internacional més important del sector metal·lúrgic. Una cita a la que per descomptat TEMSA no falta, i que aprofita per presentar novetats, reforçar vincle amb clients i, per descomptat, per fer nous contactes.

Xoo Studio s’encarrega en cada edició del disseny i construcció de l’estand. Un espai corporatiu, amb ni molts ni pocs metres quadrats i molt funcional. Perquè després de molts anys invertint en comunicació, “tothom ens coneix”. Són algú. I això, obre portes.

Capacitats
involucrades

Identitat · Marca · Brand engagement · Publicitat · Disseny · Creació de continguts · Disseny i programació web · Stands