Creada a Alemanya el 1934, ERCO és actualment líder mundial en el segment de la il·luminació arquitectònica amb tecnologia LED.
La companyia està actualment present en uns 55 països i té una plantilla d’uns 1.000 treballadors en tot el món, que defensen un concepte únic d’il·luminació sostenible, que uneix i fa compatibles conceptes com la tecnologia, eficiència i responsabilitat ecològica.
D’ells ens quedem, i no podem estar més d’acord, amb el seu lema: “la llum és la quarta dimensió de l’arquitectura”. Amén.
REPTE
Xoo Studio treballa per la filial a Espanya d’ERCO. La central de la companyia està a Alemanya, i allà s’ubica el departament central de comunicació, però en moltes filials, com al nostre país, són necessàries agències/estudis satèl·lit, per poder atendre les necessitats específiques locals i realitzar les adaptacions de les creativitats que venen marcades per Alemanya. Doncs bé, el satèl·lit d’ERCO a Espanya, es diu Xoo Studio.
El repte quan es treballa per multinacionals? Primer, ser superrigorós amb la marca. No es toca res ni es fa res sense disposar d’un manual d’imatge corporativa. Segon repte, més interessant? Ésser capaç de seduir i cridar l’atenció a Alemanya, que el satèl·lit espanyol és bo i fa coses xules. Ho vam aconseguir? Continua llegint…
RESULTAT
Sorprendre implica sempre donar més del que s’espera. Amb ERCO, una marca caracteritzada per la sobrietat i purisme ferotges, Xoo Studio ha aconseguit aportar valor afegit mitjançant la creació de peces amb animació, que subratlla la naturalesa tecnològica i pionera d’aquesta companyia.
Llum verda a tot tipus de necessitats
Xoo Studio, sumant competències de disseny i animació, ha sigut capaç de crear per la filial a Espanya d’ERCO tot tipus de peces de comunicació (catàlegs, newsletters, banners, invitacions, etc.).
Digital first
ERCO Espanya és extremadament activa en àmbits com la formació de prescriptors i divulgació, que realitza a través d’un calendari estable de workshops, tallers, i conferències. De manera que molts dels projectes que es realitzen tenen a veure amb la difusió d’aquests workshops i trobades formatives.
Es tracta, en la majoria dels casos, de peces digitals, donat que és en aquest entorn (o en xarxes com LinkedIn) on la companyia connecta i es comunica amb els seus clients actuals o potencials.
CAPACITATS
INVOLUCRADES
Identitat. Marca. Discurs de marca i posicionament. Packaging. Editorial. Maquetació. Brand engagement. Fidelització. Vídeo.