El camaleó dels circuits impresos

Cipsa Cicuits és un líder internacional en el sector de la fabricació i comercialització de circuits impresos.

Amb un alt nivell competitiu, la companyia ha diversificat les seves línies de negoci amb la creació de filials especialitzades en la fabricació de productes d’alt perfil tècnic: Cipsa Circuits Monocara (circuits d’alta tecnologia fabricats en diferents materials base, principalment alumini); Serigrafia Cipsa-Dos (fabricació de teclats i caràtules frontals), Cipsa Làser (especialitzat en la fabricació de stencils SMD) i LTP Atelier Plastique (fabricació de caixes de plàstic sense motlles).

REPTE

Tot i ser una empresa amb un alt perfil tecnològic, molt vinculat a àrees com a investigació, innovació i indústria, la companyia vol desenvolupar una imatge corporativa que la desmarcatge totalment del sector (molt formal, seriós i predictible) amb una imatge fresca i trencadora .

S’assenyala, com a atribut d’identitat, l’alta capacitat que ha tingut CIPSA al llarg del temps per detectar les noves necessitats del mercat i anticipar i adaptar-se al canvi. Què se’ns va acudir?

RESULTAT

A Xoo Studio pensem que un animalet tan simpàtic com un camaleó, comunicava perfectament la facilitat de la companyia per adaptar-se als canvis en l’entorn. I a més, ho feia d’una manera fresca i divertida. I la proposta va encantar.

Un camaleó internacional

Cipsa ha portat la gràfica del camaleó al circuit internacional de fires professionals a les quals assisteix anualment, on la gràfica destaca enormement en un sector especialment clàssic, en el qual predomina la imatge del circuit imprès. Aquesta creativitat també s’ha adaptat a tot tipus de suports, entre ells el catàleg corporatiu de la companyia, editat en tres idiomes (anglès, alemany i francès).

No és un camaleó qualsevol

Per representar a Cipsa no ens valia un camaleó qualsevol. El camaleó de la campanya s’ha personalitzat mitjançant retoc fotogràfic, de manera que la seva pell mimetitza amb un circuit imprès.

Per accentuar encara més aquesta textura, al catàleg corporatiu s’ha triat per a les portades un paper amb relleu que recorda a les escates de la pell d’un rèptil.

Al seu torn, el camaleó reposa sobre una gran “C” que imita la textura i color de l’acer corten, material que hem utilitzat per a la construcció d’elements de senyalització a la seu corporativa de la companyia.

Al tècnic, informació tècnica

Més enllà de la simpatia que pugui despertar el protagonista, el producte de Cipsa va dirigit a enginyers de fabricants de qualsevol producte amb part electrònica. La seva comunicació per tant és B2B pur i dur, i aquí es convenç amb argumentari tècnic. Per aquest motiu el catàleg també inclou moltes especificacions tècniques, sempre rellevants en la decisió de compra.

Estem davant d’un projecte on el client va voler conjugar la informalitat, amb la qual seriós. Nosaltres vam creure en la combinació, i el resultat, ha estat un èxit.

CAPACITATS
INVOLUCRADES

Identitat. Brand engagement. Story telling. Publicitat. Disseny editorial.