El Centre Cultural de Terrassa és un equipament cultural de primer nivell. Ofereix una àmplia activitat cultural destinada a tots els públics, i té una programació estable d’arts plàstiques i una d’arts escèniques, on destaquen especialment la dansa i el circ. A més es programen concerts en directe, teatre, música clàssica i s’ofereixen activitats pedagògiques relacionades amb les exposicions i amb les arts escèniques més destacades.
REPTE
El Centre Cultural és un referent de l’oferta en arts i cultura a Catalunya. Cada any passen per les seves instal·lacions les millors companyies internacionals, especialment de dansa.
Encara que la seva cartellera està a l’altura dels millors equipaments culturals de Barcelona, el seu principal handicap és precisament no situar-se en la capital. El repte era modernitzar la imatge de l’equipament i situar-lo en el panorama nacional amb la intenció de captar visitants de tot Catalunya, no només de Terrassa. I per a això era necessària una nova imatge. Així vam començar.
RESULTAT
La primera intervenció al Centre Cultural de Terrassa va ser modernitzar la marca, acció que va anar en paral·lel a unes importants obres a l’equipament on aquest s’ubica (noves oficines, aula magna, cafeteria-restaurant, etc.).
Fer-se veure
Ja que la denominació (naming) és llarga, vam optar per crear un símbol. Buscàvem alguna cosa potent, atrevit i capaç de cridar l’atenció. No només a Terrassa, sinó també a Barcelona i poblacions de tota l’àrea metropolitana.
Així es va crear el símbol de la doble “C” del Centre Cultural, que representa els “ulls” de l’espectador, enquadrats dins d’una galleda negre que transmet solidesa, potència i determinació.
Obrin focus … Comença l’espectacle!
Un dels espais en què millor llueix la marca del Centre Cultural de Terrassa és en la retolació exterior de l’edifici. Els rètols es van construir amb lletres corpòries, i per al símbol es va realitzar una galleda amb el símbol encunyat en làser, amb llum interior en led. De nit, l’enllumenat del rètol resulta espectacular, i vas veure l’edifici de glamour i categoria.
Posem normes
Atès que el Centre Cultural té departament de disseny intern, l’aportació de Xoo Studio després de fer la marca va ser crear una nova línia gràfica per a la gran varietat de peces de comunicació de l’oferta d’espectacles (anuncis de premsa, banderoles, pòsters, banners, newsletters, etc.). Posteriorment, el departament de disseny intern del Centre Cultural ha pogut anar ocupant-se de realitzar totes les adaptacions.
Digues-m’ho en colors
El Centre Cultural de Terrassa té temporada estable de diferents disciplines artístiques. Per diferenciar-les i organitzar-les, vam proposar l’aplicació de codis de color.
Negre: per a la comunicació institucional i corporativa / Blau fosc: dansa / Blau clar: circ / Verd: música i concerts / Taronja: teatre / Gris: exposicions.
Capacitats
involucrades
Identitat. Marca. Disseny. Retolació. Senyalètica. Disseny d’espais. Publicitat. Línia gràfica.