El març de 2018 la ciutat de Terrassa iniciava un camí apassionant cap a un futur molt més sostenible.
L’Ajuntament rebia l’aprovació del Fons Europeu d’Eficiència Energètica que donava llum verda al “TEI, Terrassa Energia Intel·ligent”. Un ambiciós projecte pioner a Catalunya que havia de recompensar la ciutat amb estalvis energètics sense precedents i reduccions importantíssimes de CO2.
REPTE
El TEI és, probablement, el projecte actual més ambiciós de la ciutat de Terrassa, i un dels de major inversió: 22 milions d’euros que faran possibles importants millores a la ciutat, com la reducció del consum energètic anual en 17 milions de KWh i disminució de l’emissió anual de CO2 en 5.147 tones.
Per a la majoria de la població, el TEI és un projecte que contempla mesures complexes i molt tècniques. Però segur que s’entén millor si ens centrem en l’objectiu: fer unes inversions molt importants a favor del medi ambient i contra el canvi climàtic que, a més, comportaran estalvis permanents en el futur.
Baixar de l’esglaó del tècnic a l’esglaó del ciutadà, i fer-nos entenedors amb un tema del que tots en sortim beneficiats. D’això anava el repte d’aquest projecte.
RESULTAT
A Xoo Studio som comunicadors, no tècnics en energia i telecomunicacions. Per això, en la pràctica vam ser el primer filtre comunicatiu del projecte. Haviem d’entendre’l amb el major detall posible, per poder explicar-lo de forma clara i senzilla a la ciutadania.
Assolit aquest primer nivel, a Xoo Studio vam tenir clar que era important comptar com a aliat d’aquest projecte el recurs visual. Explicar en imatges. Aquesta va ser l’estratègia del TEI.
Explicar amb imatges
El TEI contempla inversions en 4 grans àmbits:
· Canvi a tecnologia LED de tot l’enllumenat públic de la ciutat
· Canvi a tecnologia LED de la il·luminació de fins a 87 edificis municipals
· Instal·lació de 15 plantes de generació d’energia fotovoltaica en diferents edificis municipals
· Renovació del parc municipal d’autobusos amb nous vehicles híbrids Xoo Studio va crear 4 infografies explicatives, una per a cada àrea d’inversió, que va identificar-se amb un codi de color propi. Taronja per a enllumenat públic, blau per a nou enllumenat en edificis municipals, groc per a energia renovable i verd per a parc d’autobusos.
La infografia és un recurs gràfic planer, i aplicada en colors molt vius és molt útil per explicar de forma atractiva un tema a priori molt fred i complex.
Els números també parlen
Xoo Studio va decidir acompanyar aquestes infografies de missatges molt breus, carregats de contingut. I en aquest projecte, la síntesi la donen les xifres.
Per exemple: “Canviem a LED 28.800 fanals de la ciutat. Reduir el consum un 85% és intel·ligent”. Informació molt concreta i centrada en la mesura i el resultat que se n’obté.
I quan les xifres expliquen avantatges tan contundents, sobren les paraules per convèncer.
Mix de mitjans
La campanya del TEI s’ha adaptat a un complert mix de mitjans per arribar a tota la ciutadania. Xoo Studio va dissenyar la marca TEI, Terrassa Energia Intel·ligent i totes les peces de la campanya. S´han fet fullets informatius per a una bustiada general a tota la ciutat de Terrassa, publireportatges a premsa per explicar amb detall totes les actuacions, anuncis, cartells, bànners digitals, animacions per a xarxes socials, infografies i creació d’imatges per a web, etc.
Capacitats
involucrades
Identitat · Marca · Brand engagement · Publicitat · Disseny · Publicitat online · Creació de continguts.