Gastronomia. Història. Naturalesa. Cultura… El Vallès Occidental és una comarca catalana amb un gran potencial turístic.
Explotar aquest potencial és una tasca que recau sobre el Consorci de Turisme del Vallès Occidental, organisme públic que té la doble responsabilitat, d’una banda, de donar a conèixer les possibilitats culturals i lúdiques als ciutadans de totes les poblacions de la comarca; i d’altra banda, impulsar l’economia local a través dels seus propis recursos turístics (museus, restaurants, teatres, hotels, empreses del sector oci i turisme, etc.).
REPTE
Com altres comarques catalanes properes a Barcelona, el Vallès Occidental ha viscut molts anys eclipsat per la capital catalana com a far turístic. Però la veritat és que la comarca té un gran capital amb potencial turístic a explotar, i el repte era difondre’l per generar turisme no només local, sinó també de fora de la comarca, i fins i tot a l’estranger.
Per difondre aquest capital turístic, i les opcions d’oci i cultura de totes les poblacions de la comarca, que són unes quantes (Terrassa, Sabadell, Sant Quirze, Rubí, Barberà del Vallès, Sant Cugat, Cerdanyola, Matadepera, Les Fonts…) era necessari disposar d’una pàgina web nova que reunís tota l’oferta amb contingut de qualitat, activitats interessants, presentació atractiva i que en el futur pogués estar sempre actualitzada.
RESULTAT
Per dimensió, aquest ha estat sens dubte un dels majors projectes web amb els quals ha bregat Xoo Studio. Més de 1.000 pàgines de contingut traduïdes a 2 idiomes, amb tota l’oferta de la comarca. Ja ho diu el lema turístic: el Vallès “No te l’acabes”. (Alguna cosa semblant vam arribar a pensar en algun moment d’aquest projecte. Però sí, el vam acabar).
El resultat és un nou web amb un gran volum de contingut, organitzat pensant en tot moment en l’usuari: informació ben classificada en categories clares (Naturalesa, Cultura, Oci, On dormir, On menjar…), fitxes de contingut molt visuals (per al projecte van ser necessàries àmplies sessions fotogràfiques per a documentar tots els recursos de la comarca), amb informació pràctica i important per dur a terme cada activitat (dades de contacte, preus, horaris, nivells de dificultat en el cas d’activitats, rutes i itineraris ben detallats en el cas d’excursions…), amb suggeriment en cada activitat d’oferta complementària (On menjar a prop si es fa una excursió a l’aire lliure), etc.
Triem per la vista
Què t’animarà a aixecar-te del sofà, deixar el comandament a distància, i calçar-te les sabatilles per sortir d’excursió, o posar-te maco o maca per sortir a sopar, o treure unes entrades per veure un espectacle? Una proposta atractiva. Així que tota la pàgina web és com un gran catàleg, i les fotografies i la imatge s’han potenciat al màxim, per a seduir el visitant i animar-lo a gaudir de tot el potencial que té molt prop de la seva casa.
Mapa interactiu i agenda
A nivell de funcionalitats, la guinda d’aquesta pàgina web és un mapa interactiu. En ell es van afegint les localitzacions de noves activitats (rutes, excursions, restaurants, hotels, etc.) perquè l’usuari pugui triar propostes d’oci, per localització geogràfica. La web incorpora a més una agenda local, en la qual es van publicant les principals festes i activitats de totes les poblacions de la comarca.
Autogestió, versus clients captius
Malgrat ser una pàgina molt complexa per dimensió, s’ha programat perquè sigui una eina molt senzilla de gestionar per al nostre client. De manera que una vegada lliurat el projecte i fins avui en dia, és el propi Consorci qui s’ocupa de l’actualització de la pàgina, afegint contingut nou sense haver de dependre de Xoo Studio.
Fer una eina viva. Simplificar el que és complex. Fer-ho atractiu. Interessant. Convidar l’espectador a sortir de casa i gaudir del seu territori. Aquest ha estat l’objectiu d’aquest projecte. Si ets de la zona, t’animem a consultar-lo. Segur que treus un bon pla per a aquest cap de setmana.
CAPACITATS
INVOLUCRADES
Disseny i programació web • Estratègies digitals •
Creació de continguts.