El gegant japonès que estimava la natura

Kao Chemicals Europe és la filial europea del grup Kao Corporation (Japó), un fabricant mundial líder en la tecnologia de tensioactius aplicats a mercats de Productes de Consum, Aplicacions Tècniques, Oleoquímics, Fragàncies i Aromes químics i Imaging materials.

REPTE

Tot i tenir una activitat directament relacionada amb el sector químic, des de Kao Japó fins a la filial europea, tota la corporació està orientada cap a un valor molt fort: el respecte per la natura i el medi ambient. Filosofia que queda recollida en el lema corporatiu “Enriching Lives, in harmony with nature”.

Quant, fa anys, Xoo Studio comença a treballar la comunicació per a aquesta companyia, el repte és donar visibilitat al compromís amb la natura, i també modernitzar la imatge i estil de la comunicació, excessivament tècnic i industrial.

RESULTAT

Tota la comunicació i peces que es realitzen per Kao Chemicals tenen com a premissa que siguin capaços de comunicar per elles mateixes la sensibilitat de l’empresa pel medi ambient.

La llavor per a un món millor

Res sintetitza millor la sensibilitat de Kao Corporation pel medi ambient, que el catàleg corporatiu que realitzem per a ells. No estem davant d’una publicació editada amb tapa dura i paper de luxe. En comptes d’això, trobem una simple làmina de paper de llavors (amb la qual pots arribar a fer-te una deliciosa amanida). En aquesta peça de paper trobem un codi QR que ens remet a la publicació en format digital. Molta informació sense talar cap arbre.

I si reciclem?

També veiem aquesta sensibilitat en els estands que Xoo Studio dissenya anualment per Kao. Apliquem materials ecològics (cartrons reciclats), jardins verticals (de planta natural), fustes reciclades, etc. La suavitat de les formes arrodonides, el verd de la natura i la pulcritud del blanc són sempre protagonistes.

El poder de la imatge

Un altre objectiu de les accions és fer la comunicació comercial molt més atractiva. Tot i que l’activitat de la companyia és B2B, la línia gràfica part de les normes i codis de gran consum: imatges atractives i suggerents, informació clara i visual, ús d’infografies, etc.

Naturalesa als detalls

Transmetre aquest fort lligam corporatiu amb la natura s’ha fet estendre a Kao fins a l’últim detall, com ara les USB corporatives, realitzades en cartró premsat reciclat.

Vendre en menys d’un minut

També es realitzen habitualment clips de vídeo, que es converteixen en una atractiva eina comercial per presentar, en qüestió de segons, les particularitats i beneficis dels productes de la companyia.

Capacitats
involucrades

Identitat. Editorial. Maquetació. Brand engagement. Disseny i construcció d’estands. Fidelització. Vídeo.