Dóna’m un triangle i conquistaré el món

Infosa és la companyia que explota les salines de la Trinitat, situades al Parc Natural del Delta de l’Ebre (Tarragona). És una de les principals salines productores de Sal Marina a Espanya.

La sal que produeix Infosa és un producte natural, que s’obté d’una forma ecològica, per la pròpia activitat natural de la Mar Mediterrània. A mès, això passa en un entorn declarat recentment per la UNESCO com a reserva de la Biosfera.

Anualment les Salines de la Trinitat produeixen fins a 90.000 tones de sal, que Infosa comercialitza en més de 30 països d’arreu del món, en 2 segments de negoci: indústria (B2B) i alimentació (consumidor final).

REPTE

Quan Xoo Studio va començar a treballar per Infosa, la companyia necessitava un canvi d’imatge per a introduir-se als mercats internacionals. El mercat americà, per exemple, oferia un gran potencial. Però era impossible entrar amb una imatge industrial, antiquada i falta d’atractiu.

Així que el repte era modernitzar la imatge de l’empresa, però també posar ordre, a causa de l’àmplia gamma de sals que comercialitza la companyia, i la també àmplia gamma de mercats destinació.

RESULTAT

Comencem amb un reestyling de la marca Infosa, en el qual es va mantenir i va potenciar (passant això sí per redisseny) el símbol de la marca: un triangle que representa la granera, o muntanya de sal que s’acumula a les salines després de la recol·lecció .

I així va néixer el triangle

El símbol de la granera, o triangle, és gràficament molt potent. Així que en Xoo Studio el recuperem del símbol, i vam començar a jugar amb ell.

Packs industrials amb carisma

Xoo Studio ha renovat tota la gamma de packaging industrial de la companyia convertint el triangle en protagonista gràfic, i aplicant en diferents codis de color, segons la gamma de sal (turquesa per a piscines, verd per a la sal ecològica, blau per a la sal humida, groga per a sal de desgel …).

Sal marina natural versus sal química

El mercat de la sal es divideix segons el seu origen en aquests dos grups: sals naturals / sals químiques (vacuum). De manera d’especificar i potenciar l’origen “natural” i “marí” ha estat estratègic en la comunicació dels productes d’aquesta companyia.

El Mediterrani ven (i a l’estranger, més)

A nivell corporatiu, també s’ha treballat en el posicionament i discurs de la companyia. La natura, el fet que la pròpia salina sigui Reserva de la Biosfera i que el producte sigui en realitat un fruit natural del mateix mar Mediterrani, són conceptes potents i molt positius per a posicionar els productes de la marca Infosa.

Perquè … sabíeu que en les salines cada any nidifiquen més de 300 espècies d’aus diferents? Als americans els encanta saber que compren un producte amb aquest valor afegit.

Seduir el consumidor xinès

I què valora el consumidor xinès? Saber que compra un producte europeu, que associa a premium i a qualitat garantida. Un consumidor amb cada vegada més poder adquisitiu, fart d’un mercat en el qual predominen les sals de taula d’origen industrial (produïdes mitjançant formulació química) i que es rendeix a l’encant d’un producte natural, procedent d’un mar llunyà, on hi ha gavines, onades i fars … i mariners de trets europeus. Així som els consumidors del món. Consumidors de productes i de belles històries.

Capacitats
involucrades

Identitat. Marca. Discurs de marca i posicionament. Packaging. Editorial. Maquetació. Brand engagement. Fidelització. Vídeo.