Finques Vidal Gomà va néixer el 1984 com una petita empresa dedicada a la intermediació immobiliària i a l’administració de finques, a Terrassa i al Vallès.
Al llarg dels anys, l’empresa ha anat incrementant el seu volum de negoci i diversificant serveis. La seva evolució sòlida i sostinguda, els ha convertit en un referent local a la comarca quan es fa referència al sector immobiliari (compra, venda i lloguer de pisos).
REPTE
A principis de 2018 es viu un repunt d’activitat en el mercat immobiliari. El bon ritme de vendes, unit a la poca oferta de producte d’obra nova (conseqüència d’una crisi del mercat immobiliari encara recent, que va paralitzar la construcció), fan que hi hagi poc producte, i per tant les immobiliàries han de fer esforços per captar producte per comercialitzar, bé en forma de venda, o de lloguer.
Després de realitzar un estudi del mercat local i nacional per identificar opcions de comunicació, Vidal Gomà encarrega a Xoo Studio la realització de 2 campanyes: una adreçada a propietaris d’habitatge interessats en vendre (amb l’objectiu de captar pisos per comercialitzar), ia continuació una segona campanya, aquest cop dirigida a particulars interessats en comprar o llogar (als quals es dirigiria el producte captat a la primera fase de campanya).
RESULTAT
Si una cosa tenen els estudis i el benchmark (anàlisi del sector, veure què fan els competidors), és que ofereixen una mirada global que després ajuda a prendre decisions.
En l’estudi previ a les campanyes, es va comprovar que el sector immobiliari en general és un sector molt clàssic, que o bé tira de recursos promocionals (“Compra ara i et regalem un iPhone”), o bé tira del recurs serietat (“Des d’XXXX al servei del mercat immobiliari “).
Sabent que el sector immobiliari es dividia entre un i altre estil, no era qüestió de triar en quin bàndol col·locar-se. Si es volia captar producte, i aquest era escàs, calia diferenciar-se. I en això ens vam posar.
Portin un il·lustrador ara mateix
La il·lustració és un recurs molt poc utilitzat en la comunicació i publicitat del sector immobiliari, i en canvi, és tendència en la publicitat en general. Així que donar protagonisme a la il·lustració en la campanya, en comptes d’utilitzar fotografia, ens va semblar un bon principi.
Hi ha moltíssims il·lustradors que actualment treballen per a la indústria publicitària. Tots ells amb estils molt particulars. Per a la campanya de Vidal Gomà, on buscàvem espurna, frescor i modernitat, ens va semblar que res podia encaixar millor que el llapis desenfadat d’Amaia Arrazola.
Amaia Arrazola, we need you
Amaia Arrazola és una il·lustradora nascuda a Vitòria que es va establir a Barcelona el 2011. Treballa (i segons ella gairebé viu), en un estudi amb altres professionals del món de la música i l’art. A Amaia li agrada tot el que té a veure amb la il·lustració: art, serigrafia, disseny gràfic o tipografia. En general, tot el que és fresc i espontani crida l’atenció. I nosaltres buscàvem això.
Ha il·lustrat per a agències de publicitat com McCann Erickson, El Rebost, Shackelton Barcelona, Leo Burnett Canadà, i marques com Coca Cola, Movistar, Metro de Madrid, Nobel, Cafè Estrella, Bounce o El Corte Inglés, entre d’altres.
Una cosa diferent, si us plau
Les il·lustracions d’Amaia van servir per a les dues campanyes, i es van aplicar a tot tipus de suports (anuncis de premsa, banners, publicitat exterior, la retolació de les oficines). I van servir per demostrar que es poden (i han de) fer coses diferents per cridar l’atenció, diferenciar-nos i aconseguir grans objectius. “La gent, s’atura a mirar l’aparador”, ens deien quan es va instal·lar el nou vinil. I tant què esperaves?
Capacitats
involucrades
Identitat. Brand engagement. Story telling. Publicitat. Disseny editorial.