Creada el 1918, aquesta companyia centenària és una de les grans constructores del nostre país, cotitzant actualment a borsa. Metrovacesa disposa de la major cartera de sol líquid d’Espanya, fet que li permet edificar sense necessitat de comprar terra, amb alta visibilitat en marges a mig i llarg termini.
Disposa de promocions en curs a 31 províncies espanyoles, amb una forta presència a Catalunya. Xoo Studio porta la comunicació de les ubicades a Sabadell i Terrassa.
REPTE
Metrovacesa necessita donar a conèixer les seves promocions residencials a les poblacions on aquestes s’ubiquen, perquè es coneguin entre el segment de potencials compradors d’habitatge a cada localitat.
Ara bé: la companyia, amb seu a Madrid, era conscient que poca cosa coneix de mercats com Sabadell o Terrassa. Quins són els millors mitjans en els que invertir? Quins són els punts forts de cada promoció segons les característiques de la localitat? Com pensa o quin caràcter té, un ciutadà de Sabadell o Terrassa? Què li agrada? Què li desagrada? Necessitaven el coneixement d’un partner local per parlar el mateix idioma que els seus clients. I així és com van arribar a Xoo Studio.
RESULTAT
Xoo Studio porta les tasques relacionades amb la publicitat i recolzament comercial de totes les promocions a Sabadell i Terrassa, i desenvolupa accions de branding de Metrovacesa en ambdues localitats.
Amb cada nova promoció, el projecte comença amb la creació d’un naming, que una vegada aprovat dona lloc a una marca i d’aquí neixen la resta de peces: catàlegs comercials, anuncis de premsa, publicitat exterior en autobusos, marquesines, tanques, etc.
Un vestit a mida
Metrovacesa és un bon exemple de que a més de la creativitat i el disseny, els mitjans són una peça clau en l’èxit de les campanyes. Una bona creativitat, mal exposada, no arriba al públic, no obté resultats, i acaba essent un fracàs.
La compra de mitjans ha de fer-se a mida perquè sigui efectiva. Com més dedicació hi hagi en seleccionar bé els suports, buscar bones ubicacions, garantir els impactes o arribar bé al públic objectiu, més resultats s’obtenen.
Xoo Studio centralitza per a Metrovacesa la planificació i la compra de mitjans al Vallès. Això permet a la constructora delegar en un partner local la compra qualificada de mitjans, tenir una visió global de la despesa i centralitzar en un únic interlocutor totes les negociacions (pensem que només Terrassa i Sabadell, amb les seves poblacions d’influència, comporten negociacions amb més de 8 o 10 empreses diferents).
Construir una marca “local”
Xoo Studio també ha desenvolupat per a Metrovacesa accions de construcció d’identitat de marca en els mercats locals.
Com a marca amb seu a Madrid, però moltíssima activitat concentrada a Catalunya, algunes accions de branding han estat d’àmbit nacional (p.e. patrocini de l’esdeveniment ludicoesportiu “Espíritu de Montjuïc” a Montmeló) i altres han estat d’àmbit local, com el patrocini de les Cavalcades de Reis 2020 a Sabadell i Terrassa. En les imatges podeu veure un divertit recollidor de caramels que va dissenyar-se per ajudar els nens a “caçar” al vol els caramels, i una part de la carrossa amb la que el patge Xiu-Xiu va arribar a Terrassa.
T’imagines, viure al paradís?
La tasca de donar un nom i una personalitat pròpia a promocions residencials significa buscar sempre què és allò que les distingeix i les fa úniques.
De vegades, resulta difícil. Altres no tant. És el cas de la promoció Illa Verda, a Menorca. Una promoció de villes de luxe per a butxaques molt exclusives, per a la que Xoo Studio va treballar la identitat.
Parlaríem d’accés restringit, disseny, el darrer crit en tecnologia i equipaments, vistes increïbles, construcció amb criteris ecològics, piscines privades, materials naturals, zones verdes amb plantes autòctones… Tot un conjunt de detalls que Xoo Studio va traslladar gràficament en una marca que juga amb el concepte del “luxe-ecològic”. A qui no li agradaria?
Capacitats
involucrades
Identitat. Marca. Brand engagement. Story telling. Publicitat. Mitjans.