Amb més de 250 anys d’història, Tollens és una de les marques del grup Cromology, fabricant europeu de pintures amb una gran presencia en tots els sectors de mercat de la pintura, construcció i decoració.
Tollens conjuga tradició i investigació, donant com a resultat una àmplia gamma de pintures premium, destinades tant a professionals com particulars.
Al nostre país Cromology disposa d’una gran planta de producció de més de 32.000m2 d’instal·lacions, que permeten fabricar més de 40.000 tones de pintura, i compta amb un equip de més de 180 treballadors, xifres que converteixen la companyia en el tercer fabricant més important del sector a Espanya.
REPTE
Xoo Studio va començar a treballar amb el grup Cromology amb el projecte de rellançament de la marca Revetón.
Aconseguits els objectius amb aquesta primera campanya, la companyia decideix començar a treballar amb el nostre estudi una de les seves altres marques: Tollens, també especialitzada en pintura, per a un segment més premium o aspiracional que Revetón.
Més enllà de les peces puntuals de promoció de gamma o de producte que s’han anat fent, el gran projecte anual de Tollens és el seu catàleg comercial, on la marca presenta la seva amplíssima gamma de producte.
Sí, es tractava de fer un catàleg de pintures. Amb moltíssimes referències. Moltíssimes pàgines, sí. Però que també aconseguís transmetre els valors diferencials de la marca i el seu caràcter premium i innovador.
RESULTAT
Xoo Studio va dissenyar per a Tollens el catàleg general de producte. Un catàleg que respecta els elements imprescindibles d’un bon catàleg de producte: separació clara de les diferents famílies, fitxes de producte amb tota la informació tècnica necessària presentada de forma breu i concisa, bona fotografia de producte, presentació global atractiva…
Seria un catàleg correctíssim, però que no passaria a la glòria si no fos per la força d’un detall que l’ha fet memorable, tant dins de l’empresa com entre els clients…
El detall memorable
Un requisit que Tollens planteja a Xoo Studio quan encarrega el catàleg, és que voldria veure representat a la mateixa portada el lema de la marca “Tecnologia i color”. Tollens és una marca de pintura innovadora, que treballa la tendència, i volen que això sigui molt visible.
El gran encert d’aquest catàleg, va ser la elecció del paper de les seves portades. Xoo Studio proposa imprimir-les amb polièster plata, un material utilitzat en packaging de cosmètica i perfumeria pel seu acabat premium, però molt poc vist en editorial.
Una vegada imprès, el material aconsegueix que el catàleg desprengui uns halos que reflexen la llum i el color, comunicant el lema de la marca, i generant una sensació inesperada que va tenir una magnífica acollida en el sector.
Fidelitzar creant contingut de valor
Les marques que generen valor afegit són marques que fidelitzen. En el sector professional (B2B), la decisió de compra es facilita donant tota la informació tècnica. I es fidelitza ajudant a fer més fàcil la feina dels professionals en el seu dia a dia.
Això és el que ha fet la marca de pintures Tollens per als seus clients: pintors professionals i distribuïdors de pintura que troben al catàleg general de la marca tota la informació tècnica sobre els seus productes, i també claus i consells d’aplicació en les situacions més complexes: pintura en entorns d’alta salinitat (p.e. vaixells), en superfícies sotmeses a temperatures altíssimes (p.e. forns) , en superfícies molt degradades, etc.
A Xoo Studio, hem donat creativitat i claredat a la presentació de tot aquest contingut tècnic, per tal que a més, fos atractiu.
Capacitats
involucrades
Identitat. Marca. Brand engagement. Storytelling. Publicitat. Disseny gràfic. Disseny editorial.