Fiac és tota una institució al Vallès, amb més de 50 anys de trajectòria dedicats a l’ensenyança d’idiomes. Actualment disposen de 3 centres a Terrassa, 2 a Sabadell i 1 a Sant Quirze, des d’on s’imparteixen classes d’Anglès, Alemany, Francès i Italià a particulars de totes les edats.
L’escola també disposa d’una important branca de servei especialitzat en empresa (formació In Company), i des de fa més de 10 anys ofereix la línia de servei extern d’idiomes per a instituts i escoles.
Parlem d’una marca amb forts vincles al territori, associada a conceptes com serietat, mètode i eficàcia en l’aprenentatge d’idioma.
REPTE
Fiac contacta amb Xoo Studio per crear la identitat d’un nou producte que volen crear.
Es detecta que hi ha una tipologia molt concreta de clients, concretament adults que estudien un segon idioma per millorar competències professionals, que després de 2, 3 o 4 anys d’estudis, abandona per manca de temps (els resulta difícil compaginar les agendes amb 2 dies de classe d’hora i mitja a la setmana).
Per a aquestes persones, Fiac ha buscat una solució intel·ligent, consistent en paquets horaris d’idioma que podrien consumir-se d’una forma molt més flexible. És l’alumne el que consumeix les hores d’aprenentatge al seu ritme i sense perdre classes.
El repte, era doncs, comunicar aquest nou producte.
RESULTAT
Xoo Studio crea el naming i marca Smart English by Fiac, amb el lema “La solució intel·ligent”. Una marca amb la que es dona identitat pròpia a aquest nou format d’aprenentatge flexible.
És únic (però té un aire als pares)
La marca Smart English té identitat pròpia: tipogràficament, per exemple, està totalment allunyada de la marca Fiac. Per a aquest projecte, on destaca la flexibilitat del mètode, s’opta per una tipografia de línies especialment arrodonides i estil actual amb colors àcids perquè ens dirigim a un públic adult jove.
En colors, s’opta pels degradats d’un lila cap a un taronja, amb el que es combina la identitat pròpia amb la integració amb la marca “mare” (també taronja). Simbòlicament queda representat que de Fiac neix Smart English.
Pensant en els contextos en què la marca s’exposarà sola, s’afegeix el complement “By Fiac”, un detall estratègicament important perquè és la marca mare (Fiac) la que dona solidesa i garanties a la nova marca creada.
La importància dels protagonistes
Les imatges de la campanya s’han enriquit amb lents amb el mateix degradat de colors de la marca, amb el que es crea una línia gràfica amb personalitat pròpia i un toc molt actual.
En les diferents peces publicitàries, destaquen els protagonistes, adults d’ambdós sexes molt representatius del públic objectiu d’aquest producte.
Que tot respiri el mateix aire
És molt important crear una línia gràfica sòlida i ben definida. Els recursos gràfics sempre han de ser els mateixos, igual que els discursos. D’això se’n diu crear una identitat sòlida.
On/Off
Per a Smart English by Fiac, Xoo Studio ha desenvolupat tot l’univers de comunicació necessari, les peces online: disseny i programació de microsite informativa, bànners per a màrqueting online, imatges per a xarxes socials, vídeos publicitaris per a xarxes… i offline: fullets informatius, fullets amb calendari d’horaris i classes per a tots els centres, anuncis publicitaris…
Capacitats
involucrades
Identitat · Marca · Brand engagement · Publicitat· Disseny · Disseny i programació web · Estratègies digitals · Publicidad online · Creació de continguts.