Sobre il·lustradores influencers i pisos

Finques Vidal Gomà va néixer el 1984 com una petita empresa dedicada a la intermediació immobiliària i a l’administració de finques, a Terrassa i al Vallès.

Al llarg dels anys, l’empresa ha anat incrementant el seu volum de negoci i diversificant serveis. La seva evolució sòlida i sostinguda, els ha convertit en un referent local a la comarca quan es fa referència al sector immobiliari (compra, venda i lloguer de pisos).

Vidal goma xoostudio (3)
REPTE

A principis de 2018 es viu un repunt d’activitat en el mercat immobiliari. El bon ritme de vendes, unit a la poca oferta de producte d’obra nova (conseqüència d’una crisi del mercat immobiliari encara recent, que va paralitzar la construcció), fan que hi hagi poc producte, i per tant les immobiliàries han de fer esforços per captar producte per comercialitzar, bé en forma de venda, o de lloguer.

Després de realitzar un estudi del mercat local i nacional per identificar opcions de comunicació, Vidal Gomà encarrega a Xoo Studio la realització de 2 campanyes: una adreçada a propietaris d’habitatge interessats en vendre (amb l’objectiu de captar pisos per comercialitzar), ia continuació una segona campanya, aquest cop dirigida a particulars interessats en comprar o llogar (als quals es dirigiria el producte captat a la primera fase de campanya).

RESULTAT

Si una cosa tenen els estudis i el benchmark (anàlisi del sector, veure què fan els competidors), és que ofereixen una mirada global que després ajuda a prendre decisions.

En l’estudi previ a les campanyes, es va comprovar que el sector immobiliari en general és un sector molt clàssic, que o bé tira de recursos promocionals (“Compra ara i et regalem un iPhone”), o bé tira del recurs serietat (“Des d’XXXX al servei del mercat immobiliari “).

Sabent que el sector immobiliari es dividia entre un i altre estil, no era qüestió de triar en quin bàndol col·locar-se. Si es volia captar producte, i aquest era escàs, calia diferenciar-se. I en això ens vam posar.

Vidal goma xoostudio (8)
Vidal goma xoostudio (2)

Portin un il·lustrador ara mateix

La il·lustració és un recurs molt poc utilitzat en la comunicació i publicitat del sector immobiliari, i en canvi, és tendència en la publicitat en general. Així que donar protagonisme a la il·lustració en la campanya, en comptes d’utilitzar fotografia, ens va semblar un bon principi.

Hi ha moltíssims il·lustradors que actualment treballen per a la indústria publicitària. Tots ells amb estils molt particulars. Per a la campanya de Vidal Gomà, on buscàvem espurna, frescor i modernitat, ens va semblar que res podia encaixar millor que el llapis desenfadat d’Amaia Arrazola.

Amaia Arrazola, we need you

Amaia Arrazola és una il·lustradora nascuda a Vitòria que es va establir a Barcelona el 2011. Treballa (i segons ella gairebé viu), en un estudi amb altres professionals del món de la música i l’art. A Amaia li agrada tot el que té a veure amb la il·lustració: art, serigrafia, disseny gràfic o tipografia. En general, tot el que és fresc i espontani crida l’atenció. I nosaltres buscàvem això.

Ha il·lustrat per a agències de publicitat com McCann Erickson, El Rebost, Shackelton Barcelona, Leo Burnett Canadà, i marques com Coca Cola, Movistar, Metro de Madrid, Nobel, Cafè Estrella, Bounce o El Corte Inglés, entre d’altres.

Vidal goma xoostudio (4)
Vidal goma xoostudio (1)
Vidal goma xoostudio (6)
Vidal goma xoostudio (5)

Una cosa diferent, si us plau

Les il·lustracions d’Amaia van servir per a les dues campanyes, i es van aplicar a tot tipus de suports (anuncis de premsa, banners, publicitat exterior, la retolació de les oficines). I van servir per demostrar que es poden (i han de) fer coses diferents per cridar l’atenció, diferenciar-nos i aconseguir grans objectius. “La gent, s’atura a mirar l’aparador”, ens deien quan es va instal·lar el nou vinil. I tant què esperaves?

Capacitats
involucrades

Identitat. Brand engagement. Story telling. Publicitat. Disseny editorial.