La salut,
cal tenir-la a mà

L’Asseguradora Mútua Terrassa és branca de negoci assegurador del grup sanitari i assistencial Grup Mútua de Terrassa, una gran corporació amb activitats principalment en territori català, que gestiona fins a 20 centres sanitaris / hospitalaris propis i privats, residències geriàtriques, centres de dia, centres per a persones amb discapacitat intel·lectual, i centres de salut mental, donant ocupació a més de 4.000 persones.

En l’àmbit assegurador, L’Asseguradora Mútua Terrassa dóna actualment protecció a gairebé 50.000 persones, i genera un volum de primes anual de més de 11,1 milions d’euros, a través de les seves línies de Salut, Vida, Accidents, Baixa Laboral, decessos i Convenis col·lectius.

lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (2)
REPTE

L’últim trimestre de l’any representa per al mercat assegurador del segment salut un moment comercial estratègic per a la captació de nous assegurats. És durant aquests mesos que els clients de la majoria d’asseguradores tenen l’oportunitat de rescindir els seus contractes i canviar-se de companyia.

Aprofitant aquesta situació, i els alts índexs de canvi, totes les asseguradores posen en marxa cada any durant aquests mesos campanyes publicitàries i de comunicació per captar nous clients.

Aquesta campanya anual d’assegurances de salut va ser la circumstància per la qual vam començar a treballar per l’asseguradora Mútua Terrassa, companyia per a la qual després hem desenvolupat tot tipus d’accions, per a altres segments asseguradors.

RESULTAT

Segons les dades, hi ha dos moments vitals en els quals les persones contracten una assegurança de salut: les parelles joves que van a tenir un fill, i les famílies joves amb nens petits.

Xoo Studio va crear una campanya amb el dard dirigit a aquests segments, que va ser planificada en un complet mix de mitjans tant en línia (pàgina web, landing campanya, campanya display Google, Adwords, Facebook, Instagram …) i offline (autobusos urbans, mupies, premsa, ràdio, publicitat en el punt de venda, retolació d’oficines, etc.).

lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (7)
lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (9)

Tots som
una mica narcisistes

Diguem-ne empatia. O narsicismo. O egocentrisme. La veritat és que connectem i ens crida l’atenció el que és semblant a nosaltres i el que necessitem.

Això és una cosa molt utilitzat en publicitat: als nens els agraden els anuncis de joguines, els adults amb mascotes es fixen en els anuncis de pinso, les dones en els anuncis cosmètics, els avis en pròtesis
dentals …

Així que els protagonistes de la nostra campanya, esperaven la mirada dels seus semblants, el target d’una assegurança de salut. Perquè sí, una embarassada, es fixa en altres embarassades.

Nosaltres sí que
som aquí, al teu costat

“Al teu costat”. Aquesta frase taaaan utilitzada en publicitat. “Al teu costat”. I quan vols contactar, flames a un 900, o pitjor, a un 902, i et respon una veu amb accent sospitosament de més enllà dels mars.

La majoria de les companyies asseguradores venen el concepte “proximitat”, però en realitat cap pot dir que està a la mateixa ciutat que els seus clients. És més, és d’allà. Si aquests tenen un problema poden trucar, fins i tot anar a les oficines, i tot es resoldrà d’una manera personal i directa.

La proximitat i el vincle amb el territori (Terrassa), aquest factor diferencial, cada vegada més valorat per tots, va ser un dels eixos de la campanya.

lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (4)
lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (1)
lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (8)
lasseguradora-mutua-terrassa-xoostudio-disseny-publicitat (6)

Un símbol
d’identitat

Els símbols són un recurs gràfic estratègic en la construcció de la identitat de marca. Serveixen per posar una mica més fàcil als nostres públics la identificació d’aquesta. En el cas de l’Asseguradora, el particular “apòstrof” del logotip és un element gràfic molt identificatiu a què s’ha donat protagonisme per “fer marca”.

A més d’aquest recurs gràfic, tota la comunicació realitzada per a L’Asseguradora respira, com ha de ser, elements comuns: utilització del taronja corporatiu que tant identifica l’Asseguradora com el grup Mútua Terrassa, protagonisme de les persones, fotografies que fugen en tot el possible dels tòpics de banc d’imatges, gràfica depurada.

I així, amb aquesta consistència, a poc a poc, campanya a campanya, una marca esdevé una realitat sòlida en la ment del consumidor.

Capacitats
involucrades

Identitat. Marca. Brand Engagement. Publicitat. Disseny. Disseny i programació web. Estratègies digitals. Publicitat en línia. Creació de continguts.